Internet der dingen
WTF IOT
Opdracht
In het eerste semester van het derde jaar werkt de hele klas samen aan een groepsexpo waar ze elk een project voor maken. Voor het academiejaar 2018-2019 was het opgelegde thema het ‘internet der dingen’. Naast het werk dat de studenten elk afzonderlijk maakten voor de expo, verzorgden enkele studenten een uitgedachte grafische identiteit voor het project dat kon gebruikt worden voor posters en digitale media. Ook dienden ze na te denken hoe hun identiteit kon toegepast worden op een scenografisch concept dat de ruimte op de avond zelf karakter gaf.
Project
Voor het ontwerp van de posters gingen studenten Anneke Verheyen en Marjolein van Herck aan de slag met een simpel idee dat ze grondig uitvoerden. Elke poster is een zoom in van een grotere poster waardoor ze een in totaal 9 posters hadden. Er werd gewerkt met typische interface kleuren als grijs en blauw en referenties naar online lezen en verwerken van informatie.
Omdat er geen budget was om de campagne van de expo echt in druk te brengen en het ging om een expo over de digitale wereld werd de hele campagne fictief online gevoerd. De studenten maakten mock-ups van hun affiches in de stad en gingen die nadien posten op sociale media om op die manier een zo groot mogelijk publiek te bereiken.
Bij wijze van simpele scenografische ingreep deelden de studenten de ruimte in met blauwe tape op allerlei verschillende manieren. Elk project kreeg een eigen eiland dat genummerd werd. Aan de inkomhal kon je een grondplan vinden met een korte beschrijving van elk project.
Studenten
Grafische identiteit: Anneke Verheyen, Marjolein van Herck
Scenografie, digitale media en mock-ups: de hele groep Bachelor 3 grafische vormgeving
Docenten
Lauren Grusenmeyer, Werner Van Dermeersch en Livin Mentens